Publicat de Panic pentru Linux, Microsoft Windows şi PS4, Firewatch este un joc open-world, de aventură, lansat internaţional pe 9 februarie 2016 şi inspirat din pictura lui Moss. Acţiunea se petrece după incendiile din Yellowstone din 1988 şi are în centru povestea unui pădurar pierdut în sălbăticie.
“O poveste profundă, matură, dar şi sumbră”
Firewatch debutează cu o singură varianta de lume în care poţi juca, pădurea, însă, pe parcurs, dacă jucătorul progresează, vor fi disponibile noi zone pentru acesta.
Încă de la începutul jocului, suntem întâmpinaţi de cutscene-uri, care au rolul de a ni-l aduce în faţă pe Henry, personajul principal, ce este trimis în Pădurea Naţională Shoshone. Firewatch prezintă şi tentative de joc thriller-horror, datorită figurii sumbre centrale, pe lângă Henry, ce apare ocazional şi îl priveşte de la depărtare pe acesta.
“ Un roman vizual, cu o acţiune lineară uimitoare”
Singura formă de comunicare a sa este un walkie-talkie, prin care conversează cu Delilah şi cu ajutorul căreia explorează natura, descoperind indicia despre întâmplările misterioase din pădure. De fiecare dată când acesta părăseşte turnul pentru a explora vecinătatea, acesta este răscolit de un personaj necunoscut.
Pe lângă acestea, Firewatch are caracterul unui joc bazat pe un storyline impus efectiv de creator, deoarece alegerile jucătorului influenţează în mod decisiv relaţia sa cu Delilah.
Desigur, tipic jocurilor de acest fel, Firewatch presupune şi un “day and night cycle”, însă timpul va trece doar dacă jucătorul va îndeplini misiunile ce îi sunt atribuite pe durata acelei zile.
Nu în mod surprinzător, jocul a fost primit cu multe recenzii pozitive din partea criticilor, laudele fiind dedicate poveştii, elementul central, personajelor, gameplay-ului bazat pe descoperirea naturii, dar şi graficii. Totuşi, sfârşitul, dar şi durata scurtă nu au fost primite cu prea multă bucurie.