The Division este un shooter open-world, creat şi publicat de Ubisoft Massive pentru PC, PS4 şi XBOX One, fiind lansat nu de mult timp, pe 8 martie 2016.
Ubisoft a mai încercat de-a lungul timpului crearea unor jocuri open-world, post-apocaliptice, însă The Division a avut parte de cel mai mare succes, bucurându-se de un val de reacţii pozitive din partea criticilor, dar şi din partea jucătorilor amatori.
Acţiunea are loc în Manhattan, un oraş sub asediu, post-apocaliptic, ce îţi da şansa să explorezi, să-ţi cunoşti personajul şi modul în care funcţionează prin tutorialul impus de creatori încă de la început.
Ca în orice alt shooter de până acum, ai la dispoziţie trei arme, bombe explozive şi diferite mine pentru a lupta contra adversarilor şi pentru a împlini misiunea centrală a jocului, aceea de a restabili ordinea şi de a descoperi sursa virusului.
Black Friday, sursa raspândirii virusului
Totuşi, spre deosebire de formatul tipic al unui joc post-apocaliptic, The Division abordează un alt traseu al apariţiei şi dezvoltării virusului. Nu este vorba de nicio epidemie apărută din senin sau de o anumită boală creată de armata şi aplicată pe populaţie pentru a-i încerca rezistenţa, ci de transmiterea unei bacterii prin banii, care circulă în fiecare secundă prin mâinile mai multor oameni, oferiţi în perioada Black Friday.
O idee relativ interesantă, am putea zice, care i-a frapat şi pe majoritatea criticilor, o idee ce poate deschide şi, practic, a deschis porţile spre noi abordări în ceea ce priveşte inepuizabilele jocuri de acest gen.
Dying Light – posibilă sursă de inspiraţie pentru creatori
Precum Dying Light, un alt open-world de survival despre care se pot vorbi la fel de multe, The Division presupune un ‘day and night cycle’, o vreme bazată pe un timp real, ce implică ploaie, furtuni, ce pot deveni dezavantaje pentru jucător, din cauză că îi afectează vizibilitatea şi aiming-ul.
Avansarea în joc presupune, de asemenea, dobândirea unor puncte de experienţă, pe care le pot folosi pentru a-şi dezvolta skill-uri, pentru a cumpăra arme şi blueprint-uri.
Tom Clancy’s The Division nu aduce neapărat ceva revoluţionar, inedit în materie de grafică, fluiditate, poveste sau concepte de crafting, kombat etc., dar, personal consider că marchează o evoluţie a celor de la Ubisoft, care au eşuat de câteva ori în ceea ce şi-au propus, şi, nu de foarte puţine ori, au primit reacţii negative.
Aşadar, jocul merită toată atenţia care i se acordă actualmente, datorită graficii avansate, a poveştii impuse, dar şi pentru curajul de a lupta cu marii titani ai open-world-ului post-apocaliptic.